Jubileum informatie

UPDATE 16-05-2023
Op 14 mei 2024 bestaat voetbalvereniging Black Boys 100 jaar. Een hele mijlpaal voor de club van harde werkers en markante mannen & vrouwen.
Om het aanstaande jubileum te vieren is er een jubileumcommissie opgericht, die zich specifiek bezig houdt met dit onderwerp.
Zo is er o.a. het idee ontstaan om een jubileumboek te laten schrijven door Peter van der Meeren, journalist Leeuwarder Courant & schrijver van het boek ''21 man''. Voor meer informatie over dit jubileumboek, kijk dan op de volgende link: Jubileumboek - VV Black Boys

UPDATE 22-05-2023
Bij de aankondiging over het jubileumboek is voorzitter Jan Broersma gestart met een inzameling/doneeractie t.b.v. het jubileumboek.
Het te bereiken doel om het boek te realiseren is €15.000 voor 300 te drukken boeken. Mocht u nog willen doneren of iemand kennen die mogelijk nog wil en kan doneren: graag! Dit kan via de volgende link: Inzameling/doneeractie Jubileumboek Black Boys 100 Jaar

UPDATE 23-07-2023
Door trouwe sponsoren, gulle gevers, supporters, mensen die VV Black Boys een warm hart toedragen, en zeker niet te vergeten onze Marathonlopers!, is er inmiddels € 5500 opgehaald! Top, waarvoor dank! Mocht u nog willen doneren of iemand kennen die mogelijk nog wil en kan doneren: graag!

UPDATE 10-10-2023
T.b.v. het naderende 100-jarig jubileum zijn wij op zoek naar VV Black Boys materiaal/foto’s in de breedste zin van het woord.
Het materiaal en/of foto’s zouden we graag willen gebruiken/lenen voor de tentoonstelling VV Black Boys 100 jaar en het jubileumboek.
Mocht u iets in de kasten hebben liggen, neem dan contact op met Jan Broersma, 0612580277. Of mail naar: info.vvblackboys@gmail.com.
Namens de jubileumcommissie alvast erg bedankt!

UPDATE 24-10-2023
Het is weer tijd voor de aankondiging van hét zaalvoetbaltoernooi van Sneek; het Opa de Vries Zaalvoetbaltoernooi met deze keer een speciale editie nl. het 100 jaar VV Black Boys editie. Voor meer info, kijk op: Opa de Vries Zaalvoetbaltoernooi 2023; "100 jaar VV Black Boys Editie”.

officiële jubileumlogo VV Black Boys, klik hier om te downloaden!

Kampioenselftal Black Boys 1960 . Staand v.l.n.r.: M. van der Laan, J. Bos, J. Greidanus, R. van der Vliet en J. Tinga; zittend v.l.n.r. J. Hofstra, H. Veltman. G. Huitinga, L. Bouwma, J. Osinga en S. de Vries

UPDATE (2) 24-10-2023

Met de aankondiging van het Opa de Vries Zaalvoetbaltoernooi: "100 jaar VV Black Boys Editie", maakt iedereen ook kennis met het jubileumlogo.

Met de (her)intrede van dit logo wordt verwezen naar het jaar 1960 waarin VV Black Boys kampioen werd met in de Sneker voetbalwereld bekende spelers als Libbe Bouwma, Joop Tinga, Jan Hofstra, Jappie Bos en Joop “Grutje” Greidanus in de gelederen.

UPDATE 26-10-2023
Inmiddels staat de teller van de inzameling/doneeractie op maar liefst €13.000, daardoor is de actuele status dat er nog €2000 euro nog nodig is!
Dank aan alle sponsoren, gulle gevers, supporters en een iedere die VV Black Boys een warm hart toedraagt.

UPDATE 06-11-2023
13 dagen na de bekendmaking van de ‘100 jaar VV Black Boys editie’, kunnen we zeggen dat alle plekken zijn vergeven.
16 teams, verdeeld over 4 poules, zullen op 30 december de strijd met elkaar aangaan voor de felbegeerde Opa de Vries beker.
Op 30 december 2023, rond 20:00 uur zullen we tijdens de prijsuitreiking in Cafe ’t Singeltje horen wie de winnaar is van het ‘Opa de Vries Zaalvoetbaltoernooi 2023’!

UPDATE 26-11-2023
De afgelopen tijd is het bestuur druk doende geweest om een indrukwekkend jubileumshirt te realiseren. Met trots kunnen we zeggen dat in samenwerking met Clubfabriek dit is gelukt! Tijdens de met 3-2 gewonnen thuiswedstrijd tegen FFS Vegelinsoord is het jubileumshirt voor het eerst gedragen door de spelers van VV Black Boys 1. Zie ook het aankondigingsfilmpje: VV Black Boys Jubileumshirt.

De laatste selectiefoto van VV Black Boys, d.d. 26-11-2023. Foto: Alycke Krikke

UPDATE 30-12-2023
De organisatie van het Opa de Vries Zaalvoetbaltoernooi kan terug kijken op een zeer gezellig en bovenal geslaagd toernooi.
Kijk voor de genomen foto's op: Fotoalbum. Voor alle standen en uitslagen, kijk op: Standen en Uitslagen.
Of kijk op onze socials: Facebook VV Black BoysInstagram VV Black Boys of X (Twitter) VV Black Boys.

UPDATE 20-02-2024
De jubileumcommissie in samenspraak met het bestuur overeengekomen om het van oudsher traditionele Zilveren Doeltoernooi eenmalig terug te laten komen en oude tijden doet herleven. Waar er voorheen om de felbegeerde Zilveren Doel door eerste elftallen werd gestreden, is er ditmaal voor gekozen om het toernooi voor 35+ & 45+ teams te organiseren en wel op Vrijdagavond 12 april 2024 vanaf 19:00 uur. Meer info vind u op: Zilveren Doeltoernooi – VV Black Boys.

UPDATE 24-02-2024
Op vrijdagavond 5 april wordt er een speciale Jubileum VV Black Boys-avond georganiseerd in verenigingsgebouw 't Convenant aan de Oude Dijk / Worp Tjaardastraat. In een café-achtige setting zullen door 'echte' VV Black Boys-mannen en - vrouwen vele belevenissen worden verteld.
De schrijvers Bert Kalteren en Peter van der Meeren vertellen over opvallende zaken die ze tijdens het maken van het
jubileumboek zijn tegengekomen. Voor het volledige bericht, kijk op: Jubileum VV Black Boys-avond.