Het ,,Zilveren Doeltoernooi” is terug!

20 februari 2024

Op Vrijdagavond 12 april keert eenmalig het ,,Zilveren Doeltoernooi'' terug in Sneek. De jubileumcommissie en het bestuur van voetbalvereniging ,,Black Boys'' geeft hiermee het startsein van het komende 100-jarig jubileum.

Voor zover bekend werd het destijds traditionele toernooi meteen na de Tweede Wereldoorlog gehouden en gewonnen door OSV uit Amsterdam. Verder vermeldt de erelijst o.a. de naam van de Amsterdamse Politie- en Gymnastiek Sportvereniging (APGS), Heeg en van LSC, dat het toernooi in 1952 voor de derde keer won en daarmee definitief winnaar c.q. eigenaar van het Zilveren Doel werd. Dit toernooi werd ter voorbereiding aan het nieuwe seizoen. Hieraan deden verscheidene clubs als WZS, vv Sneek, CAB en vv Workum aan mee.

De jubileumcommissie was er al snel over uit om het toernooi nog eenmalig op de agenda te zetten, alleen nu in een andere vorm: 35+ & 45+ teams uit de omgeving van Sneek zijn van harte welkom om deel te nemen.

Lijkt het u en uw team leuk om mee te doen aan hét jubileumtoernooi van Sneek?

Uw aanmelding ontvangen we graag per mail op info.vvblackboys@gmail.com en wel vóór 8 maart. Wees er snel bij, want VOL IS VOL!