SNEEK WIT ZWART VERWELKOMT LEDEN BLACK BOYS IN 2021

7 november 2020

De Algemene Ledenvergaderingen van Sneek Wit Zwart en Black Boys hebben ingestemd met de overgang van de leden van Black Boys naar Sneek Wit Zwart.

De overstap vindt plaats per 1 januari 2021.

Het bestuur van Black Boys heeft afgelopen jaar bij de bestuurders van Sneek Wit Zwart geïnformeerd of de vereniging openstond voor de opname van de leden. Black Boys ziet geen toekomst voor haar vereniging en heeft zich tot doel gesteld om het 100-jarig bestaan te mogen vieren en de vereniging daarna op te heffen.

De Algemene Ledenvergadering van Black Boys stemde begin oktober al in met de plannen. Vrijdagavond werd het plan op de ledenvergadering van Sneek Wit Zwart besproken, waarna ook daar de leden in meerderheid akkoord gingen. Er is nadrukkelijk geen sprake van een fusie tussen beide Sneker clubs.

De naam Black Boys zal daarbij rond het eerste en tweede elftal zichtbaar blijven tot 2024. In dat jaar wordt het eeuwfeest gevierd. Alle andere teams spelen na de zomer in het shirt van Sneek Wit Zwart. In 2023-2024 moet de volledige overgang zijn afgerond.

Vertegenwoordigers van de pers kunnen bij vragen contact opnemen met voorzitter.vvblackboys@gmail.com