NIEUWE CORONAREGELS PER 25/9: ALLEEN AFHALEN, TERRAS GEOPEND

22 september 2021

NIEUWE CORONAREGELS PER 25/9: ALLEEN AFHALEN, TERRAS GEOPEND

22 september 2021 16:15

Met ingang van zaterdag 25 september gelden er nieuwe regels op onze sportaccommodatie. Het kabinet heeft deze regels aangekondigd op de laatste persconferentie.

GEEN QR-CHECK

De nieuwe regels bepalen dat voor regulier gebruik van de kantine, met sta- en zitplaatsen en consumpties binnen, een QR-code moet worden getoond en dat de vereniging hierop moet gaan controleren. Onze kantine valt namelijk onder de regelgeving voor horecagelegenheden.

Het verenigingsbestuur heeft besloten geen tweespalt binnen de vereniging te willen creëren, waarbij leden en vrijwilligers elkaars QR-code moeten gaan controleren. Dit heeft gevolgen voor het gebruik van de kantines.

ALLEEN AFHALEN EN TERRAS GEOPEND

Met ingang van zaterdag 25 september is de kantine als gevolg hiervan alleen geopend voor afhalen. Dit geldt voor zowel trainings- als wedstrijddagen. Bestellen kan bij een van de bestelpunten, waarna de bezoeker de kantine direct weer moet verlaten. In de kantine aangeschafte consumpties mogen op het terras of op de tribune vrij worden genuttigd. Alcoholhoudende dranken mogen alleen op het terras worden gebruikt. Verder blijft het op het hele sportpark alleen mogelijk om te betalen met PIN.

De regels op de speelvelden en voor publiek direct rond de velden veranderen niet. Een overzicht van de hierbij geldende regelgeving is te vinden op deze pagina.